Wednesday, March 16, 2011

AKU DAN SYUKUR

Assalamualaikum.... 

Tuan Ilham....Kakak aku...yang aku sayang (dan semestinya aku tahu dia memang sayang kat aku...hahaha). 24/2/11 pkl 10.00 mlm abang aku called 'adek...kak hae dlm ICU Ampang Puteri tu, Abg Mat royak teruk jugok la' (ayat yg penuh dengan sifat ke abang'an, kononnya ayat tu buat aku cool la). Aku cakap 'ok, datang sekarang' (waktu tu aku tengah cari durian...terus aku lupa apa rasa durian masa tu...abg mat x akan call kalau kak hae x teruk). Aku balik rumah, ambik apa2 yg patut....zasssssss ke ampang puteri. Tengah jalan anak buah aku called 'ayah kato mamahae stabil doh ' (what ????? kak hae x sedar kor? God.....airmata aku laju giler...lagi laju dari kereta aku yg tengah memecut tu'). KAK HAE !!!!!!!!

Sampai Ampang Puteri, kena tunggu dulu sbb x boleh masuk ramai2. Dup dap dup dap.....'bila nok jumpo kak hae ni....cool cool, aku target x nak nangis sikit pun nanti...nanti kak hae sedih !!'
Ok....next !! oh god my turn. Aku tengok jer kakak aku, macam2 mesin ada kat dia...ni yang aku lemah ni. First .....u look outstanding dear walaupun sakit sbb make-up tu masih disitu. Hehehehe (sempat lagi check). GOD !!! aku cengeng !!! (bodoh airmata ni...tadi dah janji kan). Kakak aku stop breathing for 20min...tu yg doctor cakap arr...ya Allah....i dont know what to say. SYUKUR !! Saat tu, maknanya memang INDAH... sangat INDAH. Thanx Allah..............kak hae jangan sakit lagi !!!
Dalam masa2 kecemasan tu, ada 2 benda bodoh yang aku buat :
1) Aku call telephone rumah aku kat kampung 09-7257085. Dalam otak aku....nak call ayah suruh datang. Ya Allah....bodoh bodoh bodoh !!!!!!...bangun weh, ayah dah x de okey !!

2) Aku yang bertanggung jawab gatal talipon kakak aku kat Delhi. Dah la orang tu jauh....meraung sorang2 kak pah kat sana. Sorry !!! Nasib baik kak pah ditemani 'bibik ke 4' nya yg begitu memahami (shoulder to cry on...kikikiki. Bui bonus weh kor bibik tu, extra kerja).

Well...apa yang dah jadi...dah pun terjadi. Itu aturan Allah....Syukur alhamdulillah. Pada yang baca entry bersawang aku yang tak berkualiti ni. JANGAN BANYAK MENGELUH, syukur dengan apa yang ada, niat utk terus maju itu baik tapi jangan sampai keluhan diberi dan yang pasti sayangi apa yang sekeliling kita termasuk benda yang kita x nampak. Bukan hantu, iblis jin tapi udara, oksigen, bau-bauan, rasa + nikmat. APA AKU MELALUT ni !!

AKU SAYANG FAMILI AKU...AKU SAYANG BOSS AKU, AKU SAYANG KAWAN-KAWAN AKU, AKU SAYANG KERETA AKU, AKU SAYANG AHMAD DHANI (aik...ni entry lain, SENGAL)

'Awaluddin Ma'rifatullah'

No comments:

Post a Comment