Tuesday, September 15, 2009

AKHIR RAMADHAN

ho..ho..ho.....Ramadhan dah nak habis dah , sikit hari jer lagi. Maknanya beberapa hari lagi aku balik kampung !! Emm....balik kampung memang BEST, tapi yang aku risau ni berapa JAM lah aku kena ada dalam kereta. PENAT nyah (walaupun bukan aku yang drive)..Aku rasa tahun ni aku balik ikut Terengganu kot (lepak 1 malam kat chalet), elakkan penat dek jem nanti.
Well...list barang yang aku nak bawak balik, aku dah siap2 kan tampal kat depan pintu. Selalunya setiap tahun ada jer yang tertinggal (bukan lupa tapi tak ingat). Nak tau ape ? Check it out !!!
  1. Sterika (macam tu ke eja ?)...kat rumah ayah ada tapi versi berat, dah la aku malas gosok baju..nak mengayun sterika tu....fikir 5x beb! (tapi kan last year, anak buaH aku..'yaya' yang tolong gosokkan...kikikiki, macam tu lah anak sedara)
  2. Duit Raya...yang ni kalau terTINGGAL, meraung anak sedara aku ni. Tahun ni ramai pulak yang dah masuk University, so RM nya MERAH, yang tak lepas form 5 lagi tu HIJAU lah (aku tahu ramai diorang cakap aku tak adil !!...hahahaha...aik, LAW aku buat sendiri, mana boleh protes)
  3. Kipas. Pelik tapi benar....rumah 'bapak mertuaku', kipas VERY limited, so aku kena prepare awal2...nanti tidur malam PANAS !!! Nak nya anak aku yang penuh pengisian badannya.
  4. Bantal + Toto...ni bila tidor rumah 'bapak mertuaku' jugak. Bila semua orang dah berkumpul, bantal memang tak cukup. Aku ni ASTHMA..so budget bantal untuk aku jer 3 (2 bantak tidor + 1 bantal peluk)..so sediakan payung sebelum hujan !!
  5. Shampoo + lain2 barang bilik mandi.....
  6. Biskut + Kek Raya
  7. Tudungku....ni penting ni. Nanti susah aku nak matching dgn baju aku
  8. Barang2 anak aku lah......daipers, susu + baju2nya
  9. Laptop + broadband : Ni nak letak rumah aku nanti...senang anak buah aku nak mengodeknya
  10. Ada lagi.....MALAS lak nak tulis...heheheheh
Anyway....aku nak bagitau...aku tak beli lagi baju raya. Waaaaaaarghhhhh !! aku nak pakai jubah tahun ni, tapi tak jumpa lagi yang sesuai.
SELAMAT BERHARI RAYA !!!
Awalludin Ma'rifatullah

2 comments:

  1. selamat hari raya gak.....
    tu byk prepare tup-tup lupa satu benda...
    lupa bawak balik qayum...ha..ha...
    almaklum seronok nak raya...

    ReplyDelete
  2. syuk : dia kan penjaga pintu, mana boleh tinggal.

    ReplyDelete