Friday, August 28, 2009

FAMILI....


Ada bangga aku sebahagian dari keluarga aku. Menyayangi MEREKA adalah satu rasa yang CANTIK yang tiada ada penghujungnya...ia mengalir dan terus mengalir. Aku dari keluarga yang besar. I'm d youngers..(some people punya reaction bila dengar ni mesti cakap...'patutlah). M.A.N.J.A.....aku tak rasa pulak aku macam tu, tak kisah lah..jangan mengada-ngada sudah.
Adik-beradik aku :
  1. Kak Ma' : kakak yang paling sulung...rasanya banyak pengorbanan dia pada ayahanda, bonda + adek2nya yang lain. Seorang yang agak garang secara lahiriah (maybe sbb dia tu KAKAK kot). She's a teacher.
  2. Abang Har : My big brother....businessman (if i'm not mistaken). Yang paling ingat pasal abang aku ni, kakinya...just like my father. Wife dia, aku panggil 'ummi'. Pemerhatian aku....ummi ni tegas orangnya + petah berkata-kata, bila dia marah anak dia 'huh !!! kecut aku'. Aku sayang dia macam kakak aku....dia baik, masakan nya + hadiah2 yang selalu aku dapat bila family dia kemana-mana...thanx ummi.
  3. Mami : Ni yang paling suka korek rahsia aku. Start dengan sape boyfriend aku, dating buat ape + lain2 hal perempuan yang sometimes buat aku terngaga. Aku dari dulu panggil dia Mami, entah...aku pun tak ingat bila aku start panggil dia mcm tu. Emm maybe dia yang selalu AWASI aku bila bonda aku meninggal. Thanx sis !! She's also a teacher, kadang2 mulut dia laser....whatever it is, kalau balik kampung tak jumpa dia rasa mcm cacat kepulangan ku.
  4. Abg Zie : Aku tak rapat sangat dengan abang aku ni, bukan ada salah pun...dan bukan salah sesiapa. Ceritanya, parents aku bagi makcik aku jaga dia (janji masa pregnant lagi..kalau tak silap aku lah). So dia dibesarkan dalam family tu lah tapi tak pernahpun putus hubungan. Kami jumpa bila time raya...tapi dah lama dia tak balik raya..entah !! Aku pun tak tau. Nanti aku tanya Mami..dia tu broadband, semua tahu.Kikikiki...sorry Mi !
  5. Abang Yee : Ni kira abang bongsu aku lah. Nama timangan 'corry'. We quit close actually, perangai giler2 (masa dulu lah). Masa aku kecik dulu, aku pernah kena tahan dgn polis masa abang aku hantar ke sekolah dgn motor 'skremler' (ish, tak tau eja lah)...nangis aku, dah la lawan polis, motor dia punya lah bisingg, aku pun tak tau mcmana aku boleh tahan dulu..rasanya darjah 2, terus tak nak pi sekolah.
  6. Kak Hae : Ni kakak aku yang suka sangat bergaya (sekarang dah tak....entah ??). Dia sangat memahami, ceria dan tidak pernah tidak tunaikan apa pun yang aku nak. Dia ni suka novel (love story), tengok shahrul khan..pastu nangis sebab sedih sangat. (tu aku tak faham). Bila orang tengok kami adik-beradik, mesti orang tanya..ni kakak awak ke ? Apasal lain...macam syarifah aini (yak, nak muntah aku dengar...kak hae pun mulalah sengeh yang lebar) !!! Rasanya sbb kak hae ni putih kulitnya (tak lah putih sangat punn). I love u sis...tak suka tengok kak hae sedih.
  7. Kak Pah : Ni kakak bongsu aku. Ayahanda cakap dulu dia perasan dia tu 'adek'..tup2 aku keluar (so dia mcm merajuk lah sbb everybody called her 'ADEK') sorrylah kak pah, cukup lah 9 tahun pangkat tu kak pah pegang..kikikikiki. She's saintis, BZ, suka makan, selalu tak sihat (tu lah, makan tak nak control). Kak Pah ni very indipendent..(go sis, go !!!!). Dia ni dari kecik dok asrama, masa besar ni lah baru aku kenal perangai nya. Dulu semua orang cakap kak pah ni tak banyak cakap, tapi yang aku nampak...ish , cakapnya agak banyak lah jugak dan kak pah ni, kalau dia tak suka kat seseorang....emmm dia buat mcm orang tu tak wujud. Sis...sometimes we need to forgive + forget (susah wo) I know its hard to do, easy to say. Anyway, sayang kak pah !!
  8. Aku lah : d best born !!!! Perasan!!...betul apa, ciptaan Allah kan semuanya sempura. Aku lahir 14 april, pukul 4.00 a.m. Ayahanda Bonda aku cakap, kehadiran aku tak disangka (ye ke...sedih, mcm tak bestnya dengar aku NAK ada). Doktor cakap, bonda aku tak berapa sihat, so bila pregantkan aku MAYBE memberi impak pada kesihatan bonda aku. Mereka REDHA dengan apa yang akan jadi....Allah Maha Esa, ini lah AKU, ada disini.... mengisi kehidupan di muka bumi ini. Alhamdulillah walaupun aku ada asthma masa baby lagi...selalu gak sakit, masa kecik dulu aku suka bila aku LEPAS sakit, boleh dok atas riba bonda pastu ayah akan tanya, nak makan ape hari ni....emmm, satay (wakaf baru), mee sup, roti kaya(restoren dekat rumah)...yummy !!! Orang lain tak pergi tau, aku ajer..

Sekarang dalam famili aku ada...(jap aku kira dulu)..40 orang termasuk aku (aku dah ada 2 cucunda tau). Anak2 buah aku ada 21 orang...diaorang semuanya BEST + aku sayang mereka semua(hopefully dia pun sayang kat aku mcmana aku sayang diaorang). Tapi ada sorang anak buah aku yang mcm TERlebih sikit sayangnya (ni tak boleh cakap yang mana, huru-hara nanti). Dia ni....entah, aku tak suka tengok dia sedih sbb dia selalu membuatkan aku happy, dia sporting, cheeky, giler2 tahap dewa.... sekarang dia dah besar, macam baru jer aku tukar daipers dia (hihihihi...tak malu).....hopefully dia akan sentiasa jadi DIA yang aku kenal. Love u...and all of U !!

Awaluddin Ma'rifatullah

2 comments:

  1. syu, pok har tu bukan kaki jah mcm tokku, byk benda pon sama tau, lagi2 fizikal dio hehe. hok paling sama, part xsuko jumpa doktor :p

    ReplyDelete
  2. hahahaha.....'meme'pun. Rasonya...batuk + jalan slow(heret selipar)..kikikiki

    ReplyDelete