Wednesday, August 26, 2009

MERDEKA

31 August.....DULU bagi aku time seronok SEBAB : cuti sekolah, tak payah pergi kerja....BEST!!! Yang tak sukanya, TV selalulah dok pasang cerita : Sarjan Hassan + Bukit kepong. Bosan beb.....bukannya aku tak patriotik, tapi buatlah cerita lain pulak. But now, alot of movies yang BEST pasal merdeka....cayalah !!!!

31 August .....KINI bagi aku tiap kali merdeka, aku celebrate my anniversary. Tahun ni genap 9 tahun kami kawen. Alhamdulillah.....berkat kesabaran + ketabahan kami masih lagi bersama. (Ya Allah....panjangkanlah jodoh kami hingga ke syurga..Amin)

Cerita pasal KAMI....panjangggggggggggggggggggggggggggggggg. Where should I start ?? Emmm.............

Kami kenal tahun 1988(masa tu kami form 2, different school). Kawan aku minat kat kawan dia...so kami selalu lah dok usik kawan dia yang pemalu tu. Aku suka mata dia(masa tu lah.....dark brown + bulu matanya lebat). Sekali dia suka kat aku (bukan aku perasanlah..dia hantar surat, wangi !! ada bedak lagi..kikikiki). Bermulalah epilog cinta monyet kami.

Dia tunggu aku tiap kali balik sekolah(dulu naik basikal ramai2 dgn kengkawan)....aku pun suka gak lah kat dia. Selalunya magrib + Isya' aku dgn kengkawan sembahyang kat masjid...bukan ape, kan dapat jumpa (jeling pun jadilah). Pastu aku jadi BENCI giler kat dia, SEBAB kawan aku cakap ramai budak perempuan suka kat dia. BOSAN aku.....I dont like it. Almost everyday dia cal aku kat rumah (mana ada hp masa tu).....aku tak nak cakap, selalu marah2 kat dia. Maid aku yang jadi spy dia masa tu. Tapi bila dia tak call....aku rindu pulak. Cheh !!!! Relationship kami macam tu lah...kejap ON, kejap OFF, kejap merajuk, kejap rindu......macam tak de penghujung.

Tahun 1994 aku dapat offer from Uitm, kiranya berjauhan lah ni. Dia tak pernah give-up hantar surat. Ada aku balas.....ada aku malas. Actually, masa tu aku rasa macam DUNIA aku luas. Hubungan kami suam2 kuku. Aku lost contact dengan dia, dengar cerita dia jadi kelasi kapal. Pernah terlintas dalam kepala aku.....'ish, mcm tak de tujuan jer nanti hidup aku bila dengan dia'. Allah itu MAHA penentu...Now he give me a lot of Hapiness + Loves. Thanx dear...I love u so much !!

Tahun 1997 aku start kerja. Dia masih lagi.....ada dimana-mana (dia tahu jer mana nak cari aku). Aku masih BENCI kat dia..tebal gila rasanya. Aku rimas, dia call aku almost 3 times per day....bagi bunga, Huh!!!! Aku pun tak tahu apa aku + dia nak (tapi jauh di sudut hati aku....aku suka dia, tapi aku tak boleh nak terima dia. ENTAH !!!). One day aku nekad nak jumpa dia and tell him to STOPPP !!! I hate U. Dia turun dari JB semata-mata untuk jumpa aku. Aku set jumpa kat McD depan Central Market. Aku nampak dia...dengan sejambak bunga. OMG !!!! Kami sembang...borak...bercerita macam2. Then he gives me a ring (silver bentuk channel). For me its nothing...tapi aku suka gak, tak nak tunjuk. Then kami balik, aku cerita kat my sister...she's happy with that. Malam tu aku rasa EGO aku patut ke tepi and I must be honest to my self. I love him actually.

Starting from that....he's my couple. Ayahanda suruh kami bertunang tahun 1999(september). 1st time datang rumah, my sister ask him to fix d new cabinet. Ayah terus suruh dia datang merisik esoknya..kami PANIC !! Duit ada RM100 (beli barang ala kadar jer lah nampaknya). Tu lah 1st time aku jumpa mak dia (entah dia suka ke tak kat aku...masa tu rambut aku ala2 Jeniffer Lopez gitu)

Tahun 2000, we married. He is my BEST FRIEND. Sampai sekarang aku masih lagi mengenal setiap perician perangai dia dan aku. BerDUA lebih baik....trust me !

Awalludin Ma'rifatullah

6 comments:

  1. oohhh gini rupanya kisoh chenta cikcu hihihihi. raso nk tgk jah muka ayoh syu masa skolah. mesti lawak :p syu! sy nak add blog link syu. nati add sy punya jugak deh! :D

    ReplyDelete
  2. Han...syu x pandai add. Huhhuhuhuhu

    ReplyDelete
  3. hahahha senang jah syu. nanti sy email ko syu step by step dlm bentuk gambar hehehhe. email syu adek_aduka@yahoo.com kan?

    ReplyDelete